بانک نرم افزار مرکزی

ارائه دهنده نرم افزار های اورجینال و نرم افزار های مهندسی و تخصصی و تعمیرات نرم افزار و سخت افزار در شیراز می باشد

بانک نرم افزار مرکزی

ارائه دهنده نرم افزار های اورجینال و نرم افزار های مهندسی و تخصصی و تعمیرات نرم افزار و سخت افزار در شیراز می باشد

خرید تجهیزات شبکه در شیراز

خرید تجهیزات شبکه در شیراز همواره امری چالش برانگیز بوده است. در خیلی از کسب و کارها، این زیرساخت‌ها یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های شرکت به حساب می‌آیند و باید مطمئن شوید که تجهیزات خریداری شده بعد از مدت کوتاهی منسوخ نمی‌شوند یا عملکردشان افت پیدا نمی‌کند. اینکه بتوانید از فروشگاهی مطمئن محصولات شبکه اصل و مرغوب خریداری کنید، موردی است که دغدغه افراد و شرکت‌هاست.

 

مرکز تخصصی بانک نرم افزار مرکزی با ارائه محصولاتی مانند تجهیزات شبکه پسیو، اکتیو و تجهیزات فیبرنوری و ملزومات مرتبط، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه خرید سرور و تجهیزات شبکه است. در این مطلب پس از اینکه با انواع تجهیزات سخت افزاری شبکه و مشخصات هر کدوم و تمامی فاکتورهای موثر در کیفیت و عملکرد یک شبکه آشنا شدید، به شما آموزش میدهیم چطور متناسب با نیازتان بهترین وسیله را انتخاب نمایید تا بتوانید آگاهانه‌تر خرید خودتان را انجام دهید.

 

فهرست مطالب

  • 1 انواع تجهیزات شبکه شیراز 
    • 1.1 راهنمای خرید تجهیزات شبکه در شیراز
      • 1.1.1 در مورد شبکه کردن دو کامپیوتر یا لپ تاپ بیشتر بخوانید
    • 1.2 خرید تجهیزات پسیو شبکه در شیراز
    • 1.3 (Passive Produscts)
      • 1.3.1 رک شبکه
      • 1.3.2 کابل شبکه
      • 1.3.3 پچ کورد شبکه
      • 1.3.4 اتصالات شبکه
      • 1.3.5 در مورد تعمیر تجهیزات شبکه بیشتر بخوانید
      • 1.3.6 سیستم‌ مدیریت کابل
      • 1.3.7 کابل کواکسیال
      • 1.3.8 کابل فیبر نوری
      • 1.3.9 پچ پنل
      • 1.3.10 سوکت شبکه
    • 1.4 خرید تجهیزات اکتیو شبکه در شیراز
    • 1.5 (Active Produscts)
      • 1.5.1 سوئیچ
      • 1.5.2 هاب
      • 1.5.3 پل
      • 1.5.4 روتر
      • 1.5.5 کارت شبکه
      • 1.5.6 مودم
      • 1.5.7 اکسس پوینت
    • 1.6 قیمت تجهیزات شبکه در شیراز
  • 2 سوالات متداول
    • 2.1 تجهیزات شبکه‌ اصلی که باید حتما خریداری شوند، کدامند؟
    • 2.2 تجهیزات شبکه گران قیمت برای خرید بهتر هستند؟
    • 2.3 سازگاری تجهیزات با همدیگر و با شبکه به چه معناست؟
    • 2.4 کلام آخر
      • 2.4.1 بیشتر بخوانید :

انواع تجهیزات شبکه شیراز 

راهنمای خرید تجهیزات شبکه شیراز، یک خط مشی کلی هست که به شما میگوید برای راه‌اندازی یک شبکه‌ی باکیفیت به چه نکاتی باید توجه کنید. مهم‌‌ترین مسئله در راهنمای خرید تجهیزات شبکه این است که مجموعه‌ای از اهداف و انتظارات سازمانی را مشخص کنید تا بتوانید بر اساس آن، فاکتورهای کیفی را بسنجید.

 

اگه بخواهیم ساده‌تر بگیم برای مشاوره خرید تجهیزات شبکه باید ببینیم که شخص چه انتظاری از یک شبکه دارد و چه چیزهایی برای‌ آن در اولویت هستند. مثلا کسب و کار شما نیاز به یک زیرساخت داخلی امن و مطمئن دارد یا اینکه سرعت و دوام شبکه برایتان مهم‌تر است. یک راهنمای خرید تجهیزات شبکه کامل به شما میگوید که چطوری تمام فاکتورهای موثر در عملکرد شبکه‌ی ایده‌آل‌تان را شناسایی کنید و بر اساس نیازهایتان بهترین‌ها را انتخاب کنید.

 

به طور کلی تجهیزات شبکه به مجموعه‌ای از ابزار و وسایلی گفته می‌شود که برای راه اندازی یک شبکه نیاز است که به دو دسته اکتیو و پسیو تقسیم می شود. فارغ از بزرگی و کوچکی یک مجموعه، وجود شبکه در شرکت ها و سازمان ها به رشد، توسعه و کارآمدی هر چه بیشتر آنها کمک میکند. نوع فعالیت شرکت نیز تاثیری در این روند ندارد؛ زیرا شبکه، ارتباطات بهتر درون و برون سازمانی را فراهم می آورد. مسئله ای که پیروزی یک شرکت را در رقابت های موجود در بازار فعلی به همراه خواهد داشت. پس خرید تجهیزات شبکه مهمترین فاکتور درموفقیت آنها است.

 

در ادامه به معرفی و توضیح تجهیزات شبکه که به دو دسته اکتیو و پسیو تقسیم میشود به همراه محصولات آن ها می پردازیم.

 

 

راهنمای خرید تجهیزات شبکه شیراز

 

 

راهنمای خرید تجهیزات شبکه در شیراز

  • سرور مورد نیاز: سرور‌ها به طور کلی به دو دسته سرور لینوکس و سرور مایکروسافت تقسیم می‌شوند و با توجه به سرور مورد استفاده نوع روتر و بقیه تجهیزات شبکه مشخص می‌شود.
  • مانیتورینگ شبکه: در بسیاری از شبکه‌ها احتیاج به مانیتورینگ وجود دارد و از این سیستم برای هشدار‌ها و … استفاده می‌شود. هزینه مربوط به مانیتورینگ نیز با توجه به تجهیزات مورد نیاز آن متفاوت خواهد بود.
  • پشتیبانی: چگونگی پشتیبانی گرفتن از اطلاعات مورد نیاز و موجود در شبکه نیز در خرید و راه اندازی آن تاثیر‌گذار است. به عنوان مثال در صورتی که عملیات پشتیبان‌گیری به صورت اتوماتیک صورت گیرد باید هزینه‌های بیشتری صرف این عملیات شود.

 

در مورد شبکه کردن دو کامپیوتر یا لپ تاپ بیشتر بخوانید

 

 

خرید تجهیزات پسیو شبکه در شیراز

(Passive Produscts)

قبل از خرید تجهیزات پسیو شبکه (غیرفعال) باید بدانید تجهیزاتی هستند که فعالیت این تجهیزات بدون اینکه به توان الکتریکی برق احتیاج باشد، انجام می‌پذیرد. قابل برنامه‌ریزی نیستند و نمی‌توانند تغییراتی روی اطلاعات و یا محتوای تبادل شده در شبکه داشته باشند. بخشی از تجهیزاتی هم که به‌منظور نصب و پیکربندی سخت‌افزاری شبکه استفاده می‌شود در این دسته جای می‌گیرند.

 

رک شبکه

در شناخت تجهیزات شبکه برخی مواقع تعداد سوئیچ‌ها و روترهایی که در شبکه موجودند بیشتر می‌شود و به محلی برای محافظت از آنها احتیاج داریم که این محل رک شبکه نام دارد. بنابراین یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی هست که در قبل از خرید تجهیزات شبکه در شیراز باید به آن توجه کنید. رک شبکه عمدتا فلزی با درب شیشه‌ای است که به دو گونه دیواری و ایستاده قرار می‌گیرد. این دو مورد با توجه به احتیاج شبکه در ابعاد متفاوتی وجود دارند. برای شبکه‌های کوچک از رک 5 یا 6 یونیت کمک می‌گیرند.

 

 

کابل شبکه

کابل شبکه یا کابل لن بستر ارتباطی کابلی است که برای تبادل اطلاعات، اشتراک گذاری و اتصال دستگاه‌های یک شبکه به یکدیگر یا به سایر شبکه‌ها استفاده می‌شود. در جدول زیر قبل از خرید تجهیزات شبکه در شیراز، شما می‌توانید با انواع کابل‌های شبکه آشنا بشید:

 

انواع کابل شبکه

 

همان‌طور که در این جدول می‌بینید، برای هر سرعتی از شبکه، شما به کابل خاصی نیاز دارید. مثلا برای شبکه‌هایی با سرعت کمتر از 10 گیگابایت، خریدن یک کابل Cat6a می‌تواند اتلاف هزینه باشد. نکته‌ی دیگه درباره‌ی کابل‌ها این است که شما می‌توانید از روترهای کم ظرفیت‌تر برای کابل‌های قوی‌تر هم استفاده کنید. مثلا فرض کنید یک روتر با سرعت انتقال داده‌ی کم را به یک کابل Cat5 وصل کنید، هیچ اتفاق خاصی نمیفتد و کارش را درست انجام میدهد. فقط در همچنین مواردی سرعت انتقال داده‌ی شما کاهش پیدا می‌کند.

 

خرید تجهیزات پسیو شبکه شیراز

 

 

پچ کورد شبکه

پچ کورد شبکه (patch cord) یا «پچ لید» (patch lead) یا «کابل پچ» (Patch cable)، کابلی الکتریکی یا نوری است که برای اتصال موقت (پچ کردن) یک دستگاه الکترونیکی یا نوری به دستگاهی دیگر، به منظور هدایت و انتقال سیگنال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

اتصالات شبکه

اتصالات شبکه، تجهیزات و نیروهای متخصص در راه‌اندازی یک شبکه باید متناسب با آن شبکه انتخاب شده باشند. تجهیزات الکترونیکی و همینطور کامپیوتر‌ها و مودم ها در هر‌ شبکه، توسط کابل‌ها و پچ کورد‌های مناسب به یکدیگر متصل می‌شوند. در هنگام راه‌اندازی شبکه علاوه بر انتخاب دقیق تجهیزات و قطعات، باید به انتخاب درست و اصولی توجه کرد.

 

در مورد تعمیر تجهیزات شبکه بیشتر بخوانید

 

سیستم‌ مدیریت کابل

سیستم‌ مدیریت کابل (Cable management system)  شامل ابزار و قطعاتی است که موجب تحقق وجود نظم در هنگام راه‌اندازی شبکه‌ها می‌شود، که این امر عامل بسیار مهمی است که  در کیفیت یک شبکه حائز اهمیت است.

 

کابل کواکسیال

کابل کواکسیال یکی از تجهیزات پسیو است. معمولا از یک کابل کواکسیال بزرگ به عنوان ستون فقرات شبکه پسیو و کابل های کواکسیال کوتاه در فواصل 2 تا 3 متر برای ایستگاه‌های کاری استفاده می‌شود.

 

کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری زمانی استفاده می شود که به ارتباط بین مسافت های بیش از 100 متر و پهنای باند زیاد نیاز است. منابع نوری در این نوع کابل‌ها، دیود لیزری یا دیودهای ساطع کننده نور هستند.

 

پچ پنل

پچ پنل به عنوان یکی دیگر از تجهیزات پسیو در داخل رک قرار می گیرد و محل جمع آوری کابل‌ها است.

 

سوکت شبکه

سوکت‌ شبکه در حقیقت قطعاتی هستند که به انتهای سیم ها و کابل ها وصل می شوند تا بتوانند انواع اطلاعات را انتقال دهند و اتصالی مناسب با هر کدام از تجهیزات الکترونیکی را، برای کاربر فراهم کنند. آنها در اتصالات شبکه، چه در سطح خانگی و چه در سطوح وسیع، نقش بسیار مهمی را در عملکرد شبکه ایفا می‌کنند به گونه ای که سرعت و میزان انتقال اطلاعات بسیار به وجود آنها وابسته است و داشتن اطلاعات درست در انتخاب سوکت‌ شبکه ، برای هر کاربری الزامی است.

 

خرید تجهیزات اکتیو شبکه در شیراز

(Active Produscts)

تجهیزات شبکه اکتیو (فعال) تجهیزاتی هستند که نیازمند جریان الکتریکی برق است و اطلاعات وارد شده به آن‌ها بسته به شرایط برنامه‌ریزی شده برای دستگاه، پردازش و رد و بدل می‌شود. تجهیزات اکتیو شامل موارد زیر است : 

 

 

برندهای مختلفی از تجهیزات اکتیو شبکه توی بازار وجود داره، که بهترین‌هاشون سیسکو، اریستا، تی پی لینک، هواووی، انویدیا و دل هستند.

 

 

سوئیچ

یکی از مهم ترین دستگاه‌هایی که در ایجاد و راه اندازی شبکه نقش بسیار مهمی دارد سوئیچ شبکه (Network switch)  است.سوئیچ ها نوعی از محصولات شبکه اند که با متصل کردن وسایلی چون کامپیوترها، پرینتر و سرورها امکان به اشتراک گذاشتن منابع (داده ها) را درون یک شبکه فراهم می آورند و موجب صرفه جویی در پول مشاغل و افزایش بهره‌وری کارکنان می‌شوند.

 

خرید تجهیزات اکتیو شبکه در شیراز

 

 

هاب

هاب به وسیله ای گفته میشود که با اتصال وسایل مختلف در یک شبکه، آنها را تبدیل به یک سگمنت مشخص می نماید. هاب ها داده ها را فیلتر نمیکنند. هاب هم عملکردی مشابه با سویچ را دارد با این تفاوت که هاب از تکنولوژی قدیمی تری استفاده می کند همچنین نسبت به سوییچ، سرعت و عملکرد پایین تری دارند و تقریباً منسوخ شده اند.

 

پل

انتقال داده ها بر عهده پل (Bridge) است؛ به عبارت دیگر، این وسیله دو LAN را به یکدیگر متصل می نماید و داده هایی که بین آنها جا به جا میشوند را کنترل میکند.

 

روتر

روترها نیز انتقال داده را انجام میدهند؛ اما پیش از ارسال بسته های داده آنها را فیلتر و مسیریابی میکنند. این وسایل می توانند آنها را به خارج از شبکه نیز ارسال نمایند. روتر یکی از نقاطی است که در شبکه مورد حمله و نفوذ بدافزار‌ها و هکر‌ها قرار می‌گیرد و در نتیجه به وجود آوردن امنیت بسیار بالا در این نقطه می‌تواند شبکه‌ها را تا حد زیادی ایمن سازد. روترها دارای سیستم عاملی هستند و باید همواره با توجه به نسخه‌ای که توسط شرکت تولید کننده عرضه می‌شود، به روز‌ رسانی شوند.

 

فایروال‌ها یکی از تجهیزات اکتیو شبکه هستن که عملکرد جالبی دارند. این دستگاه‌ها علاوه بر مسیریابی بسته‌ها، ترافیک شبکه رو هم کنترل می‌کنن و روی ورودی و خروجی شبکه فیلتر انجام میدهند. همچنین امکان مدیریت شبکه از راه دور را هم فراهم می‌کنند.

 

کارت شبکه

یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی شبکه، کارت شبکه است که در دسته تجهیزات فعال قرار داده می شود. برای اتصال یک کامپیوتر به شبکه اینترنتی چه از نوع سرویس دهنده چه از نوع سرویس گیرنده باید دارای کارت شبکه باشد. هر شبکه‌ای دارای یک محیط انتقال است که اطلاعات با استفاده از آن انتقال پیدا می کنند که در چنین حالتی کارت شبکه هر کامپیوتری را در سطح شبکه به محیط انتقال اتصال می دهد.

 

مودم

مودم، اطلاعات و سیگنال‌های ارسالی از ISP را به وسیله خط تلفن، فیبر‌نوری، وایرلس و یا کابل‌های هم‌محور دریافت کرده و آن‌ها را به سیگنال‌های دیجیتال مورد نظر تبدیل می‌کند. در این مرحله روتر‌ وارد کار می شود و این سیگنال‌ها را به دستگاه‌های متصل، چه به وسیله کابل های شبکه و چه به وسیله وایرلس، انتقال می‌دهد و باعث می‌شود تمامی دستگاه‌ها به اینترنت متصل شوند.

 

مودم‌هایی که در خانه‌هایتان دارید، مودم روتر هستند یعنی یه روتر هم درون خود دارند که به ما اجازه میدهد اینترنت را بین یک سری وسیله به اشتراک بذاریم.

 

اکسس پوینت

اکسس پوینت دستگاهی است که باعث می‌شود دستگاه‌هایی که از تکنولوژی وایرلس پشتیبانی می‌کنند به اینترنت های کابلی متصل شوند. در حقیقت دستگاهی است که داده‌های اینترنت را از طریق کابل‌ها دریافت کرده، آن‌ها را پردازش می‌کند و به اینترنت وایرلس تبدیل می‌کند تا از آن طریق، دستگاه‌ها بدون نیاز به وجود کابل شبکه، بتوانند به اینترنت متصل شوند.

 

 

قیمت تجهیزات شبکه در شیراز

خرید تجهیزات شبکه کار سختی نیست؛ ولی باید خیلی مراقب باشید. از یک طرف تجهیزات باید کیفیت و کارایی لازم را داشته باشند. از طرف دیگه محصول باید متناسب با نیاز شما باشد. مثلا شما اگر از کابل‌های cat6 استفاده می‌کنید؛ پچ پنل cat5 به درد شما نمی‌خورد.این قضیه برای همه‌ تجهیزات صادق است.

 

قیمت تجهیزات شبکه در شیراز

 

 

شما باید ببینید دقیقا به چه محصولی نیاز دارید و باید دنبال چه چیزی بگردید. در زمان خرید بعضی از تجهیزات شبکه مانند سوکت شبکه، کیفیت حرف اول را می‌زند و نباید به قیمت توجه کنید. نگران نباشید؛ کارشناسان ما در بانک نرم افزار مرکزی همواره در تلاش هستند تا شما بتوانید تجهیزات شبکه مورد نیازتان را با قیمتی مناسب و بالاترین کیفیت تهیه کنید.

 

✴️✴️ با در نظر گرفتن موارد بالا، همچنین، می‌توانید از توصیه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان فروش ما برای انتخاب سرور مناسب استفاده کنید.کافیست از طریق تلفن های ثابت سراسر کشور شماره 07136474671 را شماره گیری کنید و یا اگر قصد تماس با ما از طریق موبایل را دارید شماره 09173200373 را شماره گیری کنید.

 

سوالات متداول

تجهیزات شبکه‌ اصلی که باید حتما خریداری شوند، کدامند؟

موقعی که می‌خواهید یک شبکه راه‌اندازی کنید، باید حتما این نه آیتم اکتیو و پسیو رو خریداری کنید.
• کابل شبکه
• کارت شبکه
• روتر
• هاب
• بریج
• سوئیچ
• پچ پنل
• سوکت
• رک

 

تجهیزات شبکه گران قیمت برای خرید بهتر هستند؟

توجه کنید که بهترین اقدام لازم در مورد خرید تجهیزات شبکه شیراز، توجه به سازگاری آنها با اندازه و نیاز شبکه هست و نه قیمت آن. تجهیزات شبکه گران قیمت، لزوما با شبکه شما سازگاری ندارند.

 

سازگاری تجهیزات با همدیگر و با شبکه به چه معناست؟

 

انتخاب تجهیزات شبکه و سرور، یکی از دغدغه‌هایی است که هر مهندس آی‌تی ممکنه باهاش روبرو شود. اینکه چه شبکه‌ای باید راه اندازی کنیم و حداقل تجهیزات لازم چیا هستند، نیاز به مشاوره با یک متخصص فناوری اطلاعات دارد. خرید تجهیزات شبکه در شیراز با توجه به اندازه شبکه و میزان دیتا انتقالی انجام میشود. به عنوان مثال اگر شبکه به کابل شبکه cat6 نیاز داشته باشد، باید سوکت و کیستون و… هم از رده cat6 انتخاب بشه تا سازگاری بین تجهیزات و با شبکه برقرار باشد.

 

 

 

کلام آخر

برای خرید تجهیزات شبکه‌های کامپیوتری لازم است که قبل از هر چیز نیازسنجی انجام دهید. بعد انتظارات خودتان از یک شبکه‌ی خوب را مدنظر قرار بدید. سپس یک اولویت‌بندی انجام بدهید تا بتوانید بهترین گزینه‌ها را متناسب با نیاز خودتان انتخاب کنید. انتخاب تجهیزات مناسب و کاربردی که بتوانند با همدیگر به درستی کار کنند و با گذشت زمان کارایی‌شان را از دست ندهند؛ خیلی نکته‌ با اهمیتی است. با توجه به حساس بودن عملکرد شبکه در یک سازمان و توجه به اینکه کوچکترین اختلالی در آن می‌تواند چه خسارت‌هایی به سازمان بزند، میشود گفت خرید تجهیزات شبکه درست خیلی مهم است.

 

شما می‌توانید در صورتی که نیاز به مشاوره با مشاورین ما را داشته باشید کافیست از طریق تلفن های ثابت سراسر کشور شماره 07136474671 را شماره گیری کنید و یا اگر قصد تماس با ما از طریق موبایل را دارید شماره 09173200373  را شماره گیری کنید.

 

 

بیشتر بخوانید 

نصب شبکه داخلی و وایرلسی در شیراز 
عیب یابی شبکه کامپیوتری در شیراز – صفر تا صد 
نصب و اجرای اکتیو و پسیو شبکه در شیراز 

 

منبع : https://centersoftware.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد