بانک نرم افزار مرکزی

ارائه دهنده نرم افزار های اورجینال و نرم افزار های مهندسی و تخصصی و تعمیرات نرم افزار و سخت افزار در شیراز می باشد

بانک نرم افزار مرکزی

ارائه دهنده نرم افزار های اورجینال و نرم افزار های مهندسی و تخصصی و تعمیرات نرم افزار و سخت افزار در شیراز می باشد

صفر تا صد راهنمای خرید اینترنت محل شیراز

اگر برای شما سخت است با توجه به وضعیت اینترنت شیراز بین تعداد زیاد سرویس دهنده های اینترنتی (ISP)، بهترین اینترنت محل شیراز را انتخاب کنید، تیم بانک نرم افزار مرکزی در این حالت چند راه کار پیش روی شماقرار داده‌است تا بتوانید درصد خطای ممکن برای انتخاب بهترین اینترنت شیراز را کاهش دهید اما باز هم باید به این نکته توجه کنید که ممکن است با توجه به نکات گفته شده چند بار نیاز باشد نسبت به تعویض ISP اقدام کنید تا بتوانید بهترین اینترنت محل شیراز را برای موقعیت جغرافیایی خود انتخاب کنید. چرا که اگر ISP درستی انتخاب نکنید، همه محاسباتتان اشتباه از آب در خواهد آمد.زیرا همه ارائه دهندگان اینترنت یکسان نیستند. انتخاب ارائه دهنده اشتباه می ‌تواند عواقب پرهزینه ای داشته باشد. بیایید با هم این نکات را بررسی کنیم.

 

انواع سرویس های اینترنت شیراز ( اداری و سازمانی)

تقریبا هیچ شرکت یا اداره ای وجود ندارد که کارمندان آن نیاز به اینترنت نداشته باشند. به همین دلیل این شرکت ها باید یک اینترنت پایدار و بدون قطعی داشته باشند تا اختلالی در کار شرکت پیش نیاید. اما یک اینترنت مناسب برای انواع کسب و کار های مختلف باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ برای آشنایی با انواع سرویس های اینترنت تا انتها این مقاله همراه ما باشید. اتصال پایدار به اینترنت پرسرعت اداری و سازمانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

خرید سرویس اینترنت شیراز

 

 

1. اینترنت adsl

یکی از قدیمی‌ترین و متداول‌ترین راه‌ها استفاده از خطوط تلفن برای تأمین اینترنت محل شیراز است. این راه بسیار مقرون‌به‌صرفه نیز می‌باشد. اینترنت پرسرعت ADSL2+، می‌تواند انتخاب مناسبی برای کاربران خانگی و تجاری باشد. از معایب این روش این است که اگر از مرکز تلفن دور‌تر باشید سرعت اینترنت شما با کاهش روبرو خواهد شد. همچنین در صورت نیاز به سرعت دانلود بسیار بالا با توجه به محدودیت‌های ADSL و انتقال دیتا روی سیم‌های مسی، ممکن است نیاز کاربران به خوبی برآورده نشود.

 

اینترنت خانگی ADSL نمی تواند گزینه خوبی برای تامین اینترنت یک شرکت با کارمندان زیاد باشد و پاسخگوی نیازهای تمامی کارمندان نیست. اینترنت های ADSL و +ADSL2 نهایت سرعتی معادل 16 مگابیت بر ثانیه دارند و در برخی مناطق که زیر ساخت قدیمی تر است روی بستر سیمی نهایت سرعت قابل پشتیبانی به 8 مگابیت بر ثانیه خواهد رسید که برای شرکت ها و سازمان هایی که کارمندان زیادی دارند اصلا کارآمد نیست. به همین دلیل توصیه می شود که برای سازمان ها و کسب و کار ها سراغ اینترنت های پر سرعت تر برویم. در ادامه سرویس هایی را که قابلیت استفاده برای انواع کسب و کار ها را دارند را ذکر کرده ایم

 

در مورد 3 روش اتصال وای فای در ویندوز بیشتر بخوانید

 

2. اینترنت فیبر نوری شیراز

فیبر نوری با فراهم کردن پهنای باند دانلود و آپلود یکسان به سازمان‌ها این اجازه را می‌دهد که از اینترنت پرسرعت در کاربردهای روزانه خود بهره ببرند. همچنین بیشترین پایداری و سرعت برای اینترنت را با استفاده از فیبرنوری تجربه خواهید کرد. معمولا حداکثر سرعتی معادل با 100 مگابیت بر ثانیه دارد. در این سرویس اینترنت به دلیل کیفیت خطوط فیبر نوری افت کیفیت و قطعی خیلی کمتر اتفاق می افتد و این سرویس نسبت به سرویس های ADSL  و VDSL پایداری بیشتری دارد. اما متأسفانه تمامی ادارات و سازمان‌ها به فیبرنوری دسترسی ندارند.

 

اینترنت فیبر نوری شیراز

 

3.اینترنت VDSL

اینترنت VDSL که چند سالی است در دسترس کاربران خانگی قرار گرفته، بسیار شبیه به اینترنت ADSL است اما سرعت بسیار بالاتری دارد. سرویس های VDSL از مرکز مخابراتی تا جعبه تقسیم تلفن بر بستر فیبر نوری عرضه می شوند و پس از آن مانند ADSL با کابل مسی در دسترس مشترکان قرار خواهند گرفت. به همین دلیل سرعت دانلود و آپلود این سرویس بالاتر از سرویس های اینترنت خانگی ADSL است و حداکثر سرعت آن تا 50 مگابیت بر ثانیه نیز خواهد رسید. البته این اینترنت برای اینکه سرعت و کیفیت خوبی داشته باشد، باید نزدیک به مرکز مخابراتی ارائه کننده اینترنت باشد و فاصله زیادی با آن نداشته باشد، زیرا اینترنت های VDSL هرچقدر فاصله شان با مرکز بیشتر شود، میزان کیفیت اینترنت و سرعت آن کاهش پیدا می کند.

 

 

4.اینترنت بی سیم LTE شیراز

اینترنت های بی سیم سیمکارتی یا همان اینترنت TD-LTE و LTE بر بستر سیم کارت های موبایلی اینترنت را ارائه می کنند و می توان با تهیه یک مودم سیم کارتی از این سرویس استفاده کرد. حداکثر سرعت اینترنت در این سرویس به 80 مگابیت بر ثانیه نیز می رسد که می توان گفت برای یک کسب و کار کوچک حدود 20 نفره مانند داروخانه ها که استفاده حجمی زیادی ندارند بهترین اینترنت شیراز است. البته باید به این نکته توجه کرد که  اینترنت های سیمکارتی حجم زیادی را در اختیار شما نمی گذارند و هزینه تمدید سرویس بالایی نیز دارند که شاید به همین دلیل برای برخی از مشاغل و سازمان‌های بزرگ استفاده از این سرویس به صرفه نباشد.

 

اینترنت شیراز _ اینترنت بی سیم LTE

 

5.استفاده از تلفن اینترنتی voip

همین الان به لحظه‌ای فکر کنید که پشت میز خود در اداره محل کارتان نشسته‌اید و هیچ‌گونه دسترسی‌ به اینترنت ندارید! قطعاً قادر به جلو بردن بسیاری از کارهای خود نظیر مکاتبات با سایر ادارات و ارگان‌ها، ارسال و دریافت مدارک و نامه‌ها و تعامل با همکاران دورکار خود نخواهید بود. با دسترسی به اینترنت کارمندان شعبه‌های یک سازمان که در کشورهای مختلف قرار دارند قادر به کار کردن روی یک پروژه مشترک به صورت آنلاین هستند. پشتیبانی از مشتریان در بسیاری از سازمان‌ها با استفاده از روش‌های آنلاین انجام می‌شود.

 

 

6.اینترنت Point-to-Point یا (P2P)

 

سرویس اینترنت نقطه به نقطه یا همان P2P یکی از بهترین سرویس های اینترنت محل شیراز برای سازمان های مختلف است که می تواند برای آنها یک سرویس اینترنت با قطعی کم و سرعت بالا و متقارن را فراهم کند. سرویس اینترنت نقطه به نقطه سرعت و کیفیت بالایی دارد و اتصال پایدار و امن تری نسبت به بسترهای دیگر ارائه می کند، البته برای استفاده از این اینترنت باید یک سری شرایط و امکانات نیز فراهم باشد که مهمترین آنها ساکن بودن در یک ساختمان چند طبقه با ارتفاع مناسب و وجود دکل و آنتن شرکت ارائه کننده این سرویس در آن موقعیت مکانی است. همچنین این سرویس در دو صورت اختصاصی و اشتراکی ارائه می شود که سازمان های مختلف می توانند بسته به تعداد کارمندان و نیازشان اینترنت Point 2 Point را برای کسب و کار خود تهیه کنند.

 

7.پهنای باند اختصاصی

اینترنت با پهنای باند اختصاصی که به اینترنت سازمانی نیز شهرت دارد، بهترین گزینه تامین اینترنت محل شیراز برای شرکت ها و سازمان های بزرگ است. در این سرویس، پهنای باند اینترنت به صورت اختصاصی در اختیار مشترک قرار می گیرد و شرکت ارائه دهنده موظف است تا اینترنتی بدون قطعی و افت سرعت به مشترک ارائه کند. از آنجایی که قطعی اینترنت می تواند به این شرکت ها زیان وارد کند معمولا در قرارداد های اینترنت سازمانی بندی به نام SLA وجود دارد که شرکت تامین کننده متعهد می شود در صورت قطعی سرویس غرامتی به شرکت برای ساعات قطعی اینترنت پرداخت کند.

 

 

شرکت های ارائه دهنده می توانند اینترنت با پهنای باند اختصاصی را از طریق بستر سیمی یا رادیویی به مشتریان ارائه کنند. به عنوان مثال این سرویس را می توان روی فیبر نوری به شرکت یا سازمان ارائه کرد یا اینکه با استفاده از تجهیزات رادیویی مختلف این کار را انجام داد. سرویس پهنای باند اختصاصی هزینه بالایی دارد اما با این وجود بسیاری از کسب و کار های بزرگ که نیاز به اینترنتی بدون افت سرعت، قطعی و محدودیت حجمی دارند ترجیح می دهند برای شرکت یا سازمان خود این سرویس را تهیه کنند.

 

نحوه پیکربندی و استفاده از تجهیزات مناسب در انواع سرویس های اینترنت

همیشه نباید چندان به تبلیغات سرویس دهنده اینترنت شیراز اطمینان کرد! همه‌ی شرکت‌ها ادعای تأمین یک سرویس اینترنتی با سرعت بالا را دارند. ممکن است منظور آن‌ها ارائه اینترنت با استفاده از فیبر نوری باشد، اما آیا اصلاً فیبر نوری در منطقه شما وجود دارد؟بنابراین محدودیت‌های مکانی اداره یا سازمان خود را برای تهیه اینترنت در نظر داشته باشید.

 

 

استفاده از تجهیزات مناسب برای نصب در ادارات و سازمان‌ها نکته مهم دیگریست که باید مدنظر داشته باشید.مهم‌ترین تجهیزاتی که در اداره برای تأمین اینترنت نیاز است عبارت‌اند از روترها و سوییچ‌ها.سوییچ وظیفه اتصال چندین دستگاه به هم در یک شبکه را به عهده دارد. در حالی که وظیفه اتصال شبکه‌های مختلف به یکدیگر روی دوش روترها است. بیشتر سازمان‌ها به یک یا دو روتر برای اتصال دستگاه‌های مخلتف به اینترنتی با سرعت ایده‌آل نیاز دارند.

 

 

در مورد نصب و راه اندازی شبکه در شیراز بیشتر بخوانید

 

راهنمای خرید بهترین اینترنت محل شیراز

1.سایت نت سنج پلاس برای انتخاب اینترنت

 

یکی از وب سایت هایی که می تواند در زمینه انتخاب بهترین اینترنت محل شیراز بر اساس موقعیت جغرافیایی تا حدودی به شما کمک کند netsanjplus.ir است. در این وب سایت می توانید موقعیت جغرافیایی خود را از روی نقشه انتخاب کنید و از بین سرویس دهنده های ADSL و موبایل که بر اساس کیفیت سرویس دهی در نمودار های مختلفی مشخص شده اند، بهترین آن ها را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید، با آن سرویس دهنده تماس بگیرید و درخواست خرید سرویس اینترنت شیراز بدهید. لازم به ذکر است که تمامی سرویس دهنده های اینترنتی در این وب سایت موجود نیستند و شما تنها می توانید به عنوان یکی از فاکتور ها و به صورت تکمیلی از این وب سایت استفاده کنید.

 

 

 

 

 

بهترین اینترنت محل شیراز

 

 

 

2- انتخاب بهترین تکنولوژی بر حسب نیاز

 

مشخصه های بهترین اینترنت محل گفته شده در بالا برای تمامی تکنولوژی ها و بستر هایی که به واسطه آن ها به شبکه اینترنت متصل می شوید متفاوت است. به عبارتی دیگر شما باید نسبت به اهمیت مشخصه های گفته شده در بالا و همچنین هزینه اینترنت شیراز نسبت به انتخاب تکنولوژی و بستر دریافت سرویس اینترنت خود اقدام کنید. به عنوان نمونه تکنولوژی اینترنت ADSL نمی تواند به شما سرعت آپلود بالاتر از یک مگابیت بر ثانیه ارائه دهد و اگر شما سرعت آپلود بالاتر نیاز داشته باشید باید به سراغ تکنولوژی های دیگر اتصال اینترنت مثل فیبر نوری، موبایل و سرویس های رادیویی بروید. 

 

3- مشاوره با کارشناس پشتیبانی شبکه شیراز

 

کارشناسان پشتیبانی شبکه شیراز که به صورت پارت تایم و قراردادی با شرکت های مختلف فعالیت می کنند تا حدی درباره کیفیت اینترنت های مختلف بر اساس موقعیت جغرافیایی اطلاعات دارند و می توانند در این زمینه در صورت امکان به شما راهنمایی کنند.

 

هزینه اینترنت شیراز

هزینه اینترنت شیراز با توجه به عوامل گوناگون می‌تواند متغیر باشد؛ در نتیجه برای انتخاب و خرید بهترین سرویس اینترنت، لازم است علاوه بر قیمت، به ویژگی‌هایی مانند سرعت، کیفیت، پشتیبانی ۲۴ ساعته، پایداری، و تطابق کیفیت واقعی با کیفیت قید شده در قرارداد نیز توجه کنید.

 

هنکامی که به دنبال خرید بهترین اینترنت شیراز هستید باید به چند مورد دقت کنید :

 

  • اگر سرعت برای شما مهم است به دنبال شرکت‌هایی باشید که در منطقه جغرافیایی محل شما بهترین سرویس را ارائه می‌نمایند، میتوانید از اطراف پرس و جو کنید.
  • معمولا حجم اینترنت یکی از فاکتورهای مهم می باشد امروزه به دلیل استفاده زیاد کاربران از فضای مجازی، دانلود فیلم و ... حجم بسیار زیادی مصرف می‌شود.
  • هزینه سرویس‌های اینترنت معمولا در یک رنج می‌باشد و تمامی قیمت‌ها توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین و تصویب می‌شود.

 

اگر به دنبال دریافت بهترین اینترنت محل شیراز هستید حتما به موارد گفته شده در بالا توجه کنید.

 

 

کلام آخر 

اینکه چه اینترنتی مناسب کسب و کار شما است بستگی به عوامل مختلفی دارد که مهم ترین آنها عبارتند از: نوع کسب و کار، تعداد کارمندان  و میزان هزینه اینترنت شیراز. اگر یک کسب و کار کوچک و متوسط دارید، می توانید از سرویس های وایرلس سیمکارتی و VDSL استفاده کنید یا در شرایط ایده آل اینترنت فیبر نوری تهیه کنید. همچنین برای کسب و کار های اینترنتی که نیاز به اتصال دائم اینترنت شیراز در محیط کاری دارند؛ اینترنت P2P می تواند گزینه بهتری نسبت به سایر سرویس ها باشد.

اگر هم قرار است برای یک شرکت خصوصی یا سازمان بزرگ اینترنت تهیه کنید بهتر است که از سرویس های پهنای باند اختصاصی شرکت های ارائه دهنده اینترنت استفاده کنید تا مشکلی از بابت تامین اینترنت پایدار و پر سرعت نداشته باشید. 


منبع : https://centersoftware.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد