بانک نرم افزار مرکزی

ارائه دهنده نرم افزار های اورجینال و نرم افزار های مهندسی و تخصصی و تعمیرات نرم افزار و سخت افزار در شیراز می باشد

بانک نرم افزار مرکزی

ارائه دهنده نرم افزار های اورجینال و نرم افزار های مهندسی و تخصصی و تعمیرات نرم افزار و سخت افزار در شیراز می باشد

نحوه تعویض LCD لپ تاپ در شیراز

تعویض lcd لپ تاپ در شیراز

تعویض lcd لپ تاپ در شیراز ممکن است بنا به برخی دلایل مانند وارد کردن فشار یا ضربه ،مشکل گرافیک، مشکلات مربوط به خود ال سی دی و ... انجام شود .حتی اگر نسبت به سخت افزار خود بسیار مراقب باشید، در مواردی می توان به مشکلاتی از جمله شکستن یا خراب شدن صفحه نمایش رایانه اشاره کرد که اجتناب ناپذیر هستند.

شما باید بدانید که تعویض ال سی دی لپ تاپ شما همیشه ساده ترین کار نیست و این امکان وجود دارد که ضمن لغو ضمانت تولید کننده ، مشکل را بدتر کنید. مهم است که قبل از شروع به کار برای جایگزینی صفحه نمایش خود ، در مهارت های خود اطمینان داشته باشید و بررسی کنید که حتی اگر کوچکترین تردیدی برای انجام اینکار در منزل دارید، می توانید آن را به تعمیرگاه واجد شرایط برسانید.

تعویض lcd لپ تاپ در شیراز یکی از خدمات مرکز بانک نرم افزار مرکزی می باشد. شما می توانید با خیال راحت لپ تاپ خود را به متخصصان ما در مرکز بسپارید تا تمامی اقدامات لازم برای بررسی کامل سخت افزار سیستم، خرید قطعه سخت افزاری اورجینال و با کیفیت و رفع تمام مشکلات احتمالی به وجود آمده در رابطه با لپتاپ شما را انجام دهند.

لازم به ذکر است کسانی که هرگز صفحه نمایش یا LCD لپ تاپ را تعویض نکرده اند بسته به نوع رایانه می توانند این کار را انجام دهند. فقط توجه داشته باشید که اگر یک لپ تاپ با صفحه لمسی دارید ، می تواند روند کار را بسیار دشوارتر کند.

اگر لپ تاپ شما کند شده است و عملکرد شما در کار با نرم افزارها را پایین آورده است، می توانید نیم نگاهی به صفحه تعویض رم لپ تاپ در شیراز داشته باشید.

در ادامه برای کسانی که امکان حضور در فروشگاه را ندارند و یا تمایل دارند خودشان اینکار را انجام دهند ،نکات مهمی را توضیح داده ایم پس ما با همراه باشید.

تعمیر ال سی دی شکسته لپ تاپ

هزینه تعویض lcd لپ تاپ در شیراز چقدر است؟

بهتر است بدانید که هزینه هایی که برای تعویض lcd لپ تاپ در نظر گرفته شده است بسیار بالا می باشد.چرا که همان طور که این بخش از لپ تاپ ها قطعه های بسیار حساسی می باشند که اگر خراب شد، باید یک  ال سی دی تازه را خریداری کرد و بر روی لپ تاپ وصل کرد.

 صفحه نمایش هایی که در بازار های خرید و فروش به فروش می رسند بسیار گران قیمت می باشند.البته اگر صفحه ال سی دی کمی آسیب ببینید در این صورت می توان تنها با تعمیر ال سی دی لپ تاپ این مشکل را برطرف کرد و هزینه آن چنان که تصور می کنید گران نیست و چنانچه خواستید خودتان این کار را انجام دهید می توانید صفحات تعویض lcd لپ تاپ را با قیمت مناسب بصورت آنلاین پیدا کنید و انجام کار جایگزین فقط یک یا دو ساعت طول می کشد.

 در اینجا 5 مرحله وجود دارد که می توانید برای جایگزینی یا ترمیم موفقیت آمیز صفحه رایانه شکسته خود انجام دهید.

1. شناسایی مدل لپ تاپ و برآورد خسارت

قبل از شروع روند تعویض ال سی دی لپ تاپ ، مهم است که بدانید دقیقاً چه مشکلی وجود دارد و چه مواردی باید اصلاح شوند. نوع دستگاه شما و همچنین مدت زمانی که از ساخت ان می گذرد ،می تواند در میزان پرداخت شما برای خرید ال سی دی جدید تأثیرگذار باشد. شما باید به صورت آنلاین تحقیق کنید تا بفهمید که آیا حتی گزینه ای برای تعمیر صفحه نمایش توسط خودتان دارید یا خیر.

- اطمینان از سالم بودن لپ تاپ قبل از تعویض lcd لپ تاپ

اولین قدم قبلا تعویض lcd لپ تاپ که باید از آن مطمئن شوید این است که دستگاه با موفقیت روشن می شود. به عنوان یک آزمایش ، لپ تاپ خود را به یک مانیتور جداگانه وصل کنید. اگر به نظر می رسد لپ تاپ شما عملکرد خوبی دارد ، احتمالاً خراب بودن ال سی دی لپ تاپ تنها نگرانی شماست. بخاطر داشته باشید که برای اینکه صفحه نمایش خارجی به درستی کار کند ، برخی از لپ تاپ ها باید برخی از کلیدهای عملکردی را فشار دهند.

- لپ تاپ را بازرسی کنید

همچنین باید بررسی کاملی از رایانه خود انجام دهید. ممکن است کارت گرافیک به مشکل برخورد کرده باشد و یا رایانه با مشکل ریستارت شدن پی در پی روبرو باشد . درنتیجه تعویض ال سی دی لپ تاپ کافی نیست تا رایانه شما به درستی کار کند.

اگر متوجه شدید باتری لپ تاپ شما مشکل دارد قبل از اقدام به هر کاری سری به مطلب تست سلامت باتری لپ تاپ بزنید و یا قاب لپ تاپ شما از نظر جسمی آسیب دیده است ، در این صورت ممکن است در تعمیر صفحه نمایش مشکل داشته باشید. هنگامی که دستگاه خود را بررسی کردید و تشخیص دادید که آیا خودتان می توانید آن را برطرف کنید ، وقت آن است که صفحه مناسب رایانه خود را پیدا کنید.

توجه: اگر نگران تعویض lcd لپ تاپ خود هستید ، حل این مشکل بدون کمک حرفه ای پیچیده تر است. این نمایشگرها با در نظر گرفتن عواملی مانند حساسیت طراحی شده اند ، بنابراین بهتر است یک متخصص نگاهی به آن بیندازد ، حتی اگر این به معنای هزینه کمی بیشتر از حد پیش بینی شده باشد.

هزینه تعویض ال سی دی لپ تاپ

2. صفحه ال سی دی مناسب را پیدا کنید

یکی از دلایل اصلی این که باید مدل لپ تاپ خود را بدانید این است که مطمئن شوید صفحه تعویض lcd لپ تاپ صحیح را خریداری کرده اید. در حالی که تعدادی از شرکت ها کیت های تعمیر صفحه لپ تاپ را ارائه می دهند که می توانند روند کار را آسان کنند ، اگر صفحه نامناسب سفارش دهید ، دیگر نمی توانید تعمیراتی انجام دهید اگر در کشف مدل رایانه خود مشکل دارید ، می توانید از منوی "تنظیمات" بازدید کرده و شماره سریال را پیدا کنید تا در جستجوی شما کمک کند.

خوشبختانه ، یافتن صفحه نمایش مناسب برای دستگاه شما نباید استرس زا باشد. اغلب اوقات می توانید با وارد کردن شماره مدل لپ تاپ خود در نوار جستجوی گوگل ، آنچه را که بدنبال آن هستید ، پیدا کنید. همچنین برای محدود کردن لوازم جانبی موجود در رایانه ، ممکن است بخواهید عبارت جستجو "LCD" یا "ال سی دی" را در آن بگنجانید. در بیشتر موارد ، قیمت صفحه نمایش باید نسبتاً معقول باشد، اگرچه این به نوع رایانه شما بستگی دارد.
برخی از فروشندگان ممکن است از فرم دیگری برای شناسایی مدل لپ تاپ شما استفاده کنند ، بنابراین قبل از خرید و تعویض lcd لپ تاپ دوباره بررسی کنید که گزینه مناسب را انتخاب کرده باشید. تقریباً تمام اطلاعات مورد نیاز شما باید در لیست فروشنده نمایش داده شود. باز هم وقت بگذارید و مشخصات دستگاه خود را با صفحه ای که خریداری می کنید مقایسه کنید و همچنین اطمینان حاصل کنید که کابل ویدیوی پشت صفحه شما با آنچه فروشنده به صورت آنلاین نشان می دهد مطابقت دارد. در بیشتر اوقات ، شناختن صفحه نمایش مناسب نسبتاً آسان است.

 

3. ابزار مناسب را دریافت کرده و صفحه را باز کنید

این یک راهنمای جامع برای همه رایانه ها نیست ، اما باید اصول بسیاری از مدل ها را برای تعویض lcd لپ تاپ پوشش دهد.
برای نصب صحیح صفحه ال سی دی جدید خود به چند ابزار نیاز دارید. این ابزارها می توانند روند کار را بسیار ساده تر کنند و به شما امکان می دهند کارها را به طور موثر برطرف کنید.
با در دست داشتن موارد زیر خود را آماده کنید:

  • یک سطح تمیز که بتوانید روی آن کار کنید
  • چاقوی بتونی یا شی مشابه برای از بین بردن صفحه نمایش
  • یک پیچ گوشتی مغناطیسی
  • یک سنجاق یا سوزن برای از بین بردن حاشیه
  • یک ظرف کوچک برای نگه داشتن پیچ ها
  • چسب یا نوار برای محکم کردن LCD جدید در قاب لپ تاپ

کیت های تعمیر صفحه برای مدل های خاصی نیز موجود است ، بنابراین ارزش دارد در مورد نوع رایانه خود تحقیق کنید و ببینید آیا در دسترس هستند. این کیت ها قبل از موعد مقرر هر آنچه را که نیاز دارید در اختیارتان قرار می دهند تا بتوانید به کار خود بپردازید و نگران از دست دادن یک وسیله ضروری نباشید. مطمئناً ، وسایل اطراف خانه شما می توانند به همان خوبی کار کنند.
پس از جمع آوری ابزارهای مورد نیاز برای تعویض صفحه ، می توانید برای تعمیر دستگاه خود وارد کار شوید.

آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ در شیراز

- منابع تغذیه را جدا کنید

قبل از تعویض lcd لپ تاپ ابتدا لپ تاپ خود را خاموش کرده و مطمئن شوید که از منبع تغذیه خارج شده است تا از بروز برق گرفتگی جلوگیری کند. پس از آن ، همچنین به جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل دیگر کمک می کند تا باتری را جدا کنید.
پس از انجام این کار ، باید برچسب هایی را که پیچ های روی صفحه را می پوشاند ، پیدا کنید. معمولاً می توانید آنها را در نزدیکی پایین صفحه خود پیدا کنید ، جایی که لولاها هنگام باز شدن نمایشگر وجود دارد. باید دو تا باشد.

- برچسب ها و پیچ ها را با احتیاط بردارید

برای پاک کردن برچسب های واقع در حاشیه ، باید از یک سنجاق استفاده کنید تا در نهایت به آنها آسیب نرساند. بعد از نصب صحیح صفحه ، باید بعداً از این موارد استفاده کنید ، بنابراین مطمئن شوید که گم نشده اند تا بتوانید دوباره از آنها استفاده کنید.
سپس از پیچ گوشتی خود برای برداشتن پیچهایی که اکنون قابل مشاهده هستند استفاده کنید. بسته به میزان سختی که در حین ساخت آنها پیچ شده است ، ممکن است مشکل خاصی داشته باشید. در بیشتر موارد ، اگر صفحه قدیمی شما نسبتاً مناسب تراز شده باشد ، برداشتن پیچ ها نباید خیلی مشکل ساز شود. آنها را در ظرف قرار دهید تا چیزی از دست ندهید.

- قاب را بردارید

اکنون وقت آن است که قاب را به آرامی بردارید. اطمینان حاصل کنید که هنگام برداشتن لبه صفحه قدیمی خود احتیاط کنید زیرا پس از تعویض lcd لپ تاپ باید دوباره آن را نصب کنید. با استفاده از چاقوی بتونی یا شی تخت دیگر باید بتوانید صفحه نمایش خود را از قاب لپ تاپ خود خارج کنید.
 اگر صدایی مانند پارگی های پلاستیکی را می شنوید ، نگران نباشید - این باز شدن زبانه های پلاستیکی است که صفحه نمایش شما را روی قاب شما نگه می دارد. 
همچنین می توانید با مشکل گیر افتادن صفحه خود روی لولاها مواجه شوید. با تکان دادن آرام آن ، معمولاً می توانید آن را آزاد کنید.

تعویض lcd لپ تاپ

4. LCD لپ تاپ را بردارید

یکی از پیچیده ترین قسمتهای تعویض lcd لپ تاپ شما ، جداسازی ال سی دی است. ابتدا مطمئن شوید که قاب را  کاملا جدا کردید بنابراین می توانید بدون محدودیت به صفحه LCD دسترسی داشته باشید. 
قبل از اینکه بتوانید صفحه را کمی از قاب فلزی دور کنید ، دو پیچ دیگر برای شل شدن در گوشه های بالا وجود دارد. احتمالاً می توانید چند پیچ ​​دیگر برای محافظت از LCD در کناره ها پیدا کنید و همچنین باید آنها را باز کنید. در بعضی موارد ، ممکن است به جای آن از نوار سنگین استفاده شده باشد.

- اتصالات کابل را جدا کنید

پس از حذف پیوست ها ، صفحه نمایش شما باید اکنون روی صفحه کلید شما باشد. اطمینان از اینکه فضای کافی بین LCD و قاب فلزی وجود دارد ممکن است کمی چالش برانگیز باشد ، اما باید مراقب باشید به کابل تصویری که از پشت ال سی دی به بدنه لپ تاپ وصل است ،آسیب نزنید. اگر این قسمت آسیب دیده باشد ، برای تعمیر آن به کمک متخصص احتیاج دارید.

اکنون وقت آن است که کابل را از ال سی دی لپ تاپ جدا کنید. رابط ها را می توانید معمولاً در مرکز پیدا کنید ، گرچه ممکن است در پایین صفحه شما واقع شوند. به احتمال زیاد از چسب برای اتصال این دو استفاده شده است. ممکن است نواری وجود داشته باشد که باید برداشته شود ، اما به طور کلی جدا کردن LCD از اتصال ویدیو باید بسیار ساده باشد.

آموزش تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ در شیراز

5. LCD جدید را نصب کنید

هنگام جدا کردن صفحه نمایش ، باید بتوانید مکان جدید آن را برای تعویض lcd لپ تاپ تعیین کنید. آن را به صورت رو به پایین درون قاب قرار دهید تا کاملاً متناسب باشد. پس از آن ، می توانید اتصال ویدئو را دوباره وصل کنید تا دقیقاً در محلی که LCD قبلی قرار دارد قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که تا حد ممکن تراز شده و سپس آن را با نوار چسب یا چسب وصل کنید.

- قاب را دوباره بچسبانید

پس از انجام این کار ، اطمینان حاصل کنید که طرفین ایمن هستند. پیچ های کناری و بالایی را دوباره وارد کنید ، یا هر نواری را که برای نگه داشتن همه چیز استفاده شده بود دوباره وصل کنید. بعد از اینکه همه چیز به خوبی سفت شد ، می توانید لبه را دوباره باز کنید. آن را در یک ردیف قرار دهید تا به درستی در قاب صفحه گیر کند و به راحتی شل نشود.
پس از اطمینان از اینکه همه چیز به درستی جا افتاده است ، پیچهای باقیمانده را دوباره وارد قاب کنید. به هیچ وجه نمی توانید ترک هایی را در امتداد لبه های صفحه مشاهده کنید. پس از قرار دادن پیچ ها ، با استفاده از سنجاق یا سوزن خود ، درب های پیچ را دوباره وصل کنید.

- روشن کردن

در اینجا مراحل تعویض lcd لپ تاپ به پایان رسیده و کافیست رایانه خود را دوباره راه اندازی کنید. باتری را در لپ تاپ قرار داده و به برق متصل کنید. اگر روی ال سی دی لپ تاپ تصویری وجود نداشت ، باید دوباره بررسی کنید که همه مراحل را به درستی انجام داده اید.

 

سخن آخر

اینکه تعویض lcd لپ تاپ را انتخاب کنید و یا آن را تعمیر کنید کاملا بسته به میزان آسیب‌دیدگی و شرایط آن دارد. در بعضی موارد مانند سوختگی و یا شکستگی کاملا واضح است که ال سی دی باید تعویض شود اما باز هم آن را پیش یک متخصص ببرید تا نظر قطعی دهد و هزینه‌های اضافی نکنید. برای مثال در مواردی می‌توانید هم ال سی دی لپ تاپ را تعمیر کنید و هم تعویض. اما با کمک و طبق نظر کارشناس و مشاور متوجه خواهید شد که کدام روش در طولانی مدت کم هزینه‌تر است و به صرفه شماست. شما می توانید برای تعویض lcd لپ تاپ در شیراز با مرکز ما تماس بگیرید.

منبع : https://centersoftware.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد