بانک نرم افزار مرکزی

ارائه دهنده نرم افزار های اورجینال و نرم افزار های مهندسی و تخصصی و تعمیرات نرم افزار و سخت افزار در شیراز می باشد

بانک نرم افزار مرکزی

ارائه دهنده نرم افزار های اورجینال و نرم افزار های مهندسی و تخصصی و تعمیرات نرم افزار و سخت افزار در شیراز می باشد

تعویض رم کامپیوتر در شیراز

تعویض رم کامپیوتر در شیراز

تعویض رم کامپیوتر در شیراز از جمله خدماتی است که متخصصین ما در مرکز بانک نرم افزار مرکزی انجام می دهند. ارتقا و تعویض رم کامپیوتر ساده ترین و مؤثرترین روش برای افزایش عملکرد رایانه است. 

اگر لپ تاپ شما کند شده است و عملکرد شما در کار با نرم افزارها را پایین آورده است، ممکن است به علت پایین بودن رم کامپیوتر باشد. یکی از روش های حل این مشکل تعویض رم کامپیوتر و ارتقا آن می باشد و به عنوان یک راهکار از نظر هزینه نسبت به خرید لپ تاپ جدید ، مقرون به صرفه تر است.

 

با تعویض و ارتقا حافظه رم کامپیوتر دسکتاپ شما ،می توانید رایانه خود را سریعتر کنید، پاسخ دهی سیستم افزایش پیدا می کند و کارهای مالتی تسکینگ به صورت یکپارچه تری انجام خواهد شد.به طور کلی ، داشتن رم بیشتر می تواند به رایانه شما اجازه دهد کارهای بیشتری را به طور همزمان انجام دهد ، اگرچه این به عوامل مختلفی نیز بستگی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

 

پیش از این با تولید مقالاتی مانند تعویض رم لپ تاپ ، تعویض هارد ssd و ... در خدمت شما بوده ایم.

 

درست است که تعویض رم کامپیوتر کار چندان سختی نیست اما اگر برای اولین بار است می خواهید اینکار را انجام دهید، توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل با متخصصین ما در این زمینه مشورت کنید.

 

هزینه تعویض و ارتقا رم کامپیوتر در شیراز

در خصوص هزینه تعویض رم کامپیوتر هم باید در نظر داشته باشید که قیمت رم با توجه به برند آن که می تواند یکی از برندهای سامسونگ ، کینگستون ، هاینیکس ، اپیسر ، الپیدا ، الکسیر ، ای دیتا ، ترنسند ، توربو چیپ ، کروشیال و ... باشد ، نوع آن که می تواند یکی از مدل های DDR3 ، DDR2 ،   DDR4 و ... و همچنین حافظه آن که 2GB ، 4GB ، 8GB و ... است و عوامل دیگری مانند نوسان بازار ، مرکزی که تعویض رم کامپیوتر خود را به انها می سپارید و ... متفاوت باشد ، ولی حدودا 500 هزار تومان به بالا هزینه تعویض رم کامپیوتر شما خواهد شد.

 

 لازم به ذکر است تعویض رم لپ تاپ در شیراز و در بانک نرم افزار مرکزی با گارانتی پس از تعمیرات انجام می شود و در صورت بروز هرگونه مشکلی در قسمت مورد تعمیر قرار گرفته، نسبت به بر طرف سازی آن اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

 

هزینه تعویض و ارتقا رم کامپیوتر در شیراز

 

چه مقدار حافظه رم نیاز دارید ؟

قبل از اقدام برای تعویض رم کامپیوتر باید به این سؤال جواب دهید. به طور کلی ، رم بیشتر باعث افزایش عملکرد سیستم می شود . افزایش حافظه رم از 4 گیگابایت به 8 گیگابایت حتما تغییر بزرگی در عملکرد سیستم ایجاد خواهد کرد . هم چنین افزایش از 8 گیگابایت به 16 گیگابایت باز هم عملکرد خوبی را نشان می دهد . با وجود فراتر از 16 گیگابایت ، یک افزایش کوچکتر همچنان خواهد بود. البته برخی از این موارد بستگی به چیزی دارد که از رایانه شخصی خود استفاده می کنید .

 

در حال حاضر ، ما به طور کلی حداقل 4 گیگابایت رم را برای اکثر افراد توصیه می کنیم. این یک نوع معمولی برای نحوه استفاده اکثر مردم از رایانه های شخصی خود است. اگر اهل بازی هستید یا اغلب از نرم افزار های سنگینی (مانند Photoshop یا Lightroom و …) استفاده می کنید ، حداقل 8 گیگابایت حافظه رم نیاز خواهید داشت.

 

هشدارهای قبل از تعویض رم کامپیوتر

  • الکتریسته ساکن می تواند به قطعات سیستم شما آسیب برساند. قبل از تعویض رم ، حتماً مچ بند ضد استاتیک بپوشید ، یا با لمس فلز های اطراف کیس خود و ارتباط خود با زمین آن را تخلیه کنید. اگر می توانید از کفش های لاستیکی استفاده کنید و ارتقا رم را روی یک کف لخت انجام دهید. در صورت امکان روی فرش یا موکت نباشد.تا از آسیب دیدن قطعات سیستم خود در طول فرآیند نصب رم جلوگیری به عمل آورید.
  • برای محافظت از ماژول حافظه، از دست زدن به پین های طلایی یا تراشه ها خودداری کنید. بهتر است ماژول را از لبه بالایی یا گوشه ها نگه دارید.
  •  

اگر نیازی به ارتقای رم کامپیوتر برای افزایش عملکرد آن ندارید، خرید حافظه SSD راه‌حل مناسبی محسوب می‌شود و در آخرین مرحله می‌توانید CPU یا GPU سیستم خود را ارتقا دهید.

 

هشدارهای قبل از تعویض رم کامپیوتر

 

سیستم شما از چه مقدار حافظه رم پشتیبانی می کند ؟

بخش دیگر معادله رم این است که بدانید در کل کامپیوتر شما از چه میزان حافظه رم پشتیبانی می کند . در اینجا دو عامل وجود دارد : حداکثر رم پشتیبانی ویندوز شما شما و حداکثر عملکرد مادربرد شما .اما معمولاً نوع مادربرد عامل محدود کننده افزایش ماژول رم است.

 

  • ویندوز 32 بیتی: نسخه های 32 بیتی ویندوز تنها می تواند حداکثر 4 گیگابایت رم را پشتیبانی کنند حتی اگر از نسخه های Home ، Professional یا Enterprise استفاده می کنید. همچنین در مورد ویندوز 10 و 7 نیز صدق می کند .
  • ویندوز 10 نسخه 64 بیتی: نسخه های 64 بیتی ویندوز 10 می توانند برای حداکثر 128 گیگابایت در نسخه Windows 10 Home و حداکثر 2TB برای نسخه های  Education ، Professional یا Enterprise پشتیبانی می کنند  .
  • ویندوز 7 نسخه 64 بیتی:در ویندوز 7 همه چیز کمی متفاوت است. نسخه Home Basic می تواند حداکثر 8 گیگابایت ، نسخه Home Premium تا 16 گیگابایت و نسخه Windows 7 Professional تا 192 گیگابایت را پشتیبانی خواهد کرد  .

 

بخش دوم معادله (مادربرد شما چه مقدار حافظه را پشتیبانی می کند) کاملاً به تولید کننده بستگی دارد ، اگرچه بیشتر رایانه های مدرن حداقل 8 گیگابایت  و به احتمال زیاد 16 گیگابایت یا بیشتر را پشتیبانی می کنند . برای فهمیدن جزئیات بیشتر باید مدارک مربوط به مادربرد یا رایانه شخصی خود را بررسی کنید.این نوع اطلاعات به طور معمول در دفترچه راهنما و بسته بندی مادربورد چاپ می شود. اگر دفترچه راهنما را در اختیار ندارید ، می توانید به مادربورد خود نگاه کنید ، در اکثر مواقع در کنار جایگاه RAM روی مادربورد این اطلاعات درج شده است.

 

بیشتر مادربردها فقط از یک نوع حافظه رم پشتیبانی می کنند(DDR2,DDR3,…) بنابراین مادربرد خود را بررسی کنید تا ببینید که چه نوع رم را میتواند ساپورت کند. 

بیشتر مادربردهای مدرن از DDR4 پشتیبانی می کنند که میزان عملکرد آنها بین 2.133 مگاهرتز تا 4،700 مگاهرتز و فراتر از آن قرار دارند. اگر رایانه شخصی شما قدیمی است ، سیستم شما فقط می تواند حافظه DDR3 یا DDR2 را پشتیبانی کند.

 

تولید کنندگان بزرگ مادربورد مانند MSI و Gigabyte این مشخصات را با لیست مادربورد خود ذکر می کنند. به عنوان مثال ، ASRock Z370 Killer SLI حداکثر 64 گیگابایت حافظه DDR4 را با حداکثر سرعت 4،266MHz پشتیبانی می کند ، در حالی که MSI X470 Gaming Plus از 64 گیگابایت DDR4 با حداکثر 3،466MHz پشتیبانی می کند.

 

سیستم شما به چه نوع حافظه رمی احتیاج دارد

همچنین باید تعیین کنید که مادربرد شما از چه نوع حافظه رمی پشتیبانی می کند .

 

در بخش اول ، حافظه رم برای دسکتاپ ها معمولاً در ماژول های DIMM (چوب بلندتر که مانند تصویر زیر ) طراحی می شود . حافظه رم برای لپ تاپ ها و برخی سیستم های فوق العاده جمع و جور در ماژول های SODIMM کوچکتر (یکی از آن در تصویر زیر کوتاه تر) وجود دارد.

 

سیستم شما به چه نوع حافظه رمی احتیاج دارد

 

جمع بندی

در حالی که رم از قطعات نه چندان گران قیمت در کامپیوترهای شخصی به حساب می آید، و به راحتی قابل ارتقا و تعویض است، شاید خرید رم های با حجم بالا وسوسه کننده باشد، ولی در این زمینه چندان هم ولخرجی نکنید. شاید این مبلغ را بتوانید صرفه جویی کرده یا حتی برای خرید تجهیزات مهم دیگری از جمله پردازنده یا کارت گرافیک هزینه کنید.

 

برای بیشتر گیمرها ۱۶ گیگابایت رم کافی به نظر می رسد و اگر معمولاً کارهایی از قبیل تماشای سرویس های تلویزیون اینترنتی را با کامپیوتر خود انجام می دهید، ۸ گیگابایت نیز برایتان کافی خواهد بود.

اگر لپتاپ یا کامپیوتر رومیزی شما امکان ارتقای رم در آینده را فراهم می کند، شاید نگرانی چندانی در هنگام خرید سیستم خود نداشته باشید، چرا که در آینده می توانید به راحتی آن را ارتقا دهید.

 

در نهایت با اطلاع از مشخصات فنی مادربورد خود می توانید مناسب ترین رم را برای سیستم کامپیوترتان انتخاب کنید یا حتی رم کامپیوتر فعلی را ارتقا دهید. شما برای تعویض رم کامپیوتر در شیراز کافیست از طریق تماس با ما با متخصصین مرکز بانک نرم افزار مرکزی در ازتباط باشید.

 

این مطالب را از دست ندهید :

نحوه تعویض LCD لپ تاپ در شیراز

تعویض و تعمیر قاب لپ تاپ در شیراز 

تعمیر لپ تاپ در شیراز 

نصب نرم افزارهای تخصصی در شیراز

نصب ویندوز در شیراز 

منبع : https://centersoftware.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد